Кажуть, наш народ
– надто терплячий та пасивний. Можливо. Зрештою, останнім часом, все-таки, щось
із нашими людьми діється. Дехто пояснює
це тим, що народ втомився від дороговказів, які ведуть не туди, куди потрібно,
і поступово самі знаходять напрямки і шляхи
вирішення тих чи інших проблем свого життя. Це теж можливо. Але, як на
мене, суть – в іншому. Зміни відбуваються у свідомості людей - тих, які хочуть
змін. І саме тоді, коли люди прагнуть таки щось змінити в своєму житті, яке їх не
влаштовує – вони опиняються перед вибором: вирішувати дану проблему, змінюючи те,
що не влаштовує, чи опустити руки і …опуститися на дно системної та тотальної
багнюки, яка засмоктує суспільство все глибше і глибше.
Тож той, хто не
хоче опинитися на дні болота під назвою «Система державного управління, що
розвалюється», пробуджується від гіпнотичного сну, у який система заганяє
суспільство через підпорядковані їй ЗМІ та, зокрема, через монотонні та солодкі
до нудоти «живі спілкування» з народом
представників системи, у яких уже звична констатація: «У нас – все чудово».
А пробуджуючись,
люди бачать зовсім іншу картину – не все так добре солодко і гладко як обіцяли,
у чому переконують, і що не є насправді. Тоді – що робити? Напевне – діяти!
Свідчень такого пробудження громадської
свідомості і дій громади по захисту свої прав і питань щодо вирішення нагальних
проблем громади в країні, як кажуть, - хоч греблю гати… Тільки усе суспільство
про це не знає – нема публічного доступу до всієї інформації. Втім, дещо люди
знають – завдяки спілкуванню поза межами
впливу системи – у просторі, не підвладнім її контролю та корекції…
Загалом про
Україну говорити не будемо. Зокрема – про наш район. Конкретні приклади…
У Курівці громада села у 2005 році вирішила
збудувати в селі церкву. Зводити православний храм взялися за благодійні та
власні грошові внески. Справу, у яку люди вкладали душу, продовжив інвестор –
директор ТОВ «Мрія Поділля» Іван Гута, посприявши коштами на завершення
будівництва. Як казав людям, для них це будується – щоб були з Богом… І хотіли
завжди люди в селі церкву Українську - щоб на рідній мові там правилося. Про це
постійно наголошували і керівництву села, і своєму благодійнику. Та коли справа
була доведена майже до кінця - залишилося поставити хрест, двері й завершити
внутрішні будівельні роботи, - з’ясувалося, що документи, які посвідчують
наявність церкви на території села Курівка і приналежність її до певного
патріархату – не того, що люди бажали, УПЦ Київського патріархату, а того, що
займає домінуюче місце в нашій державі в плані діяльності релігійних общин –УПЦ
Московського патріархату – уже є. Ніхто й не поставив вірян про це до відома.
Нікого й не хвилює, що нема протоколу зборів громади, який погоджує заснування
церкви, тобто згоду вірян на приналежність храму до даної церкви, або - на
обрання віросповідання (відповідно до діючої Конституції України). Люди, котрі
стояли біля витоків заснування церкви й всіляко сприяли її будівництву і започаткуванню
служіння громаді, вирішили переконатися й засвідчити письмово, яка церква у
селі потрібна: Київського чи Московського патріархату. Зробили це вони
цивілізовано – пройшлися селом зі списками людей і зібрали підписи. З’ясувалося,
що 280 підписів люди поставили за УПЦ Київського патріархату. На збори вірян, які провели згодом церковні
служителі, щоб переконатися у виборі громади і, як кажуть, наставити її на шлях істини, прийшли 98 сільчан, котрі, після запеклих
обговорень, знову ж таки більшістю
голосів (76) підтвердили свій вибір. Відтак, у селі, як кажуть слуги Божі Московського патріархату, виник розкол. Вони
не бажають втратити свій контроль над храмом у Курівці й погрожують…подати у
суд. Кого? Так-так. Громаду. Ту саму, яка будувала храм. За своєї ініціативи і
не коштом тих, хто планує позиватися до суду, щоби відсудити церкву, яка по праву належить людям. Віряни у свою чергу
не планують здаватися – відмовлятися від своєї церкви – терпіння і сил, як
кажуть люди, їм вистачить, бо за ними – Бог і Віра. Днями вони звернулися із листом до Патріарха Київського,
щоб взяв їхню церкву на приход.
Чим закінчиться
цей спір, невідомо. Адже усі розуміємо, що у нашій державі можливо все. Але
боротьба за церкву – у розпалі..
А буквально днями
у районі знову був зафіксований спалах громадської активності. Мешканці
сіл Скіпче, Сирватинці та хутора
Вербична повторно зібралися біля адмінбудинку ТОВ ім. Чкалова,
щоб виразити своє невдоволення керівництву з приводу не розрахунку інвестором
за майнові паї та низьким процентом оплати за земельні паї. Люди тривалий час зверталися усно до керівництва
ТОВ ім. Чкалова щодо розрахунку за паї по майну, а потім написали письмове
звернення, у якому поставили конкретні вимоги до інвестора і керівника товариства,
майже усі підписалися під ним.
Збори пайовиків
були емоційно бурхливі. Люди обурювалися непрозорою діяльністю підприємства і
не в тій мірі, у якій їм би хотілося, розрахунками за земельні паї. Сільчани поставили питання руба: якщо їхні
умови не будуть виконані – підуть на вкрай радикальні кроки. Директор ТОВ ім. Чкалова Володимир Москалюк пообіцяв забезпечити
пайовикам зустріч із представником інвестора, який розставить усі крапки над
«і». І не обманув. Зустріч пайовиків із
Ігорем Зваричем, начальником департаменту земельних ресурсів ТОВ «Мрія Поділля»
відбулася того ж таки дня. Усі проблемні питання були обговорені, компромісні
домовленості досягнуті.
Тож, як свідчить народна мудрість, «Під
лежачий камінь вода не тече». Люди, вочевидь, самі повинні вирішувати – «Хочу
жити краще – маю для того щось робити» чи «чекати з моря погоди» і потім
ненавидіти увесь світ і всіх у світі за те, що життя чомусь складається не так,
як би хотілося.
|