Ср, 20.09.2017, 18:32
Вітаю Вас Гість | RSS

ГОРОДОК-LIVE

Головна » 2016 » Березень » 21 » 21. 03. 2016 - Хто кого? Рада – комуналку, чи комуналка – раду? (Нотатки із засідання 5 сесії Городоцької міської ради)
16:10
21. 03. 2016 - Хто кого? Рада – комуналку, чи комуналка – раду? (Нотатки із засідання 5 сесії Городоцької міської ради)

   Одним із пунктів порядку денного сесії був звіт керівника КП «Городоккомунсервіс» Григорія Гурного. Спочатку, як планував апарат ради, і це підтвердили депутати, звіт не мав бути «звітом» як таким - на сесії, як планував апарат ради, мала заслухатися і  взятися до уваги лише інформація (хто мав інформувати сесію – чи заступник міського голови з комунальних питань, чи керівник підприємства – невідомо) щодо діяльності міського комунального підприємства. Втім, на вимогу голови комісії з житлово-комунальних питань та депутатів, котрі працюють у цій комісії, на розгляд сесії таки був винесений звіт керівника комунального підприємства із результатами діяльності підприємства  в минулому 2015 році.

   Водночас, у порядку денному сесії з’явилося іще одне питання, яке не слухалося й не розглядалося на засіданні комісії житлово-комунальних питань, втім, яке стосувалося безпосередньо даного підприємства: «Про програму фінансово-господарської підтримки  КП «Городоккомунсервіс на 2016-2018 роки».

   Спочатку щодо звіту керівника міського комунального підприємства «Городоккомунсервіс».  Григорій Гурний  коротко розповів про фінансово-господарську діяльність підприємства, яке після реорганізації почало працювати 1 квітня 2011 року. Як було сказано, підприємство міська рада створила для того, щоб, відповідно до статутних засад,  «воно отримувало прибуток від надання послуг згідно з укладеними договорами по обслуговуванню комунального житлового фонду і благоустрою міської території, водопостачання та водовідведення, озеленення, прибирання територій вулиць,  площ, скверів, виготовлення і реалізації будівельних матеріалів, ритуальних атрибутів, малих архітектурних форм, надання ритуальних послуг, експлуатації, проведення поточних і капітальних ремонтів, реконструкції та модернізації об’єктів благоустрою, мереж водопостачання та водовідведення. Крім основних видів діяльності, підприємством передбачалося тоді здійснювати будівельні, ремонтно-будівельні, проектні роботи для потреб населення та підприємств, надавати автотранспортні та посередницькі послуги тощо». Зрозуміло, що керівник  навів усі цифри і розповів про усі заходи, що вживалися керівництвом для втримання підприємства, як кажуть, на плаву. Однак, результат фінансово-господарської діяльності, з яким підприємство «закрило» 2015 рік такий – ЗБИТОК підприємства СКЛАВ 344,7 тисячі гривень, хоча у порівнянні з 2014 роком він зменшився – на 195,1 тисячі гривень.

   Чому так сталося, що підприємство знову, як і завжди, спрацювало збитково? Про це розповідають депутати, котрі вже третю каденцію поспіль  ведуть жорсткий контроль за діяльністю підприємства.

   Зокрема, Леоніда Тадеушівна  Вандоляк, яка під час минулої каденції була головою, а тепер є членом комісії з житлово-комунальних питань  у міській раді, і всі роки своєї депутатської діяльності  (три каденції) поспіль здійснює моніторинг фінансово-господарської діяльності підприємства, стверджує, що підприємство збиткове з 2011 року, від початку своєї діяльності. Ця збитковість, по суті, переконана депутатка, спричинена підходами тодішнього керівництва підприємства та міської ради  до вирішення питань формування штатів і провадження статутної діяльності. Стратегічні помилки, допущені під час формування тарифної політики та кадрового забезпечення, під час визначення системних проблем, які заважають підприємству функціонувати ефективно, не можуть бути вирішені тактичними "латками", тому підприємство приречене постійно бути збитковим. У тому, що підприємство працює «на спад» значну роль відіграє некомпетентність управлінського штату, відсутність ефективного планування, дисципліни та недокомплектованість підприємства «робочими руками», які би могли і хотіли здійснювали увесь спектр робіт, котрих так потребує громада, відтак – заробляли би кошти  як собі на зарплатню, так  і загалом - на прибуток підприємства.

   Ефективність  роботи підприємства, переконані депутати,  полягає  у компетентному  і фаховому керівництві  і  встановленні контролю над цим підприємством – з метою його розвитку  саме з боку керівництва Городоцької міської ради, яка є засновником КП.

   Те, що роблять зі свого боку депутати, звісно, дає свої плоди. Ось посудіть самі. Як розповідає депутат міської ради Леоніда Вандоляк, яка аналізувала діяльність Городоцьких міських комунальних підприємств ще з 2006 року. Непокритий збиток  підприємства з моменту створення, тобто другого кварталу 2011 року по  2015 рік включно склав 1 млн. 171 тис. грн.  У тому числі, за 2015 рік – майже 345 тис. грн. Що спричинило збитки? Перевищення собівартості продукції над чистим доходом підприємства.  Збиток склав у 2015 році 26,2%.

   Який це результат у порівнянні з минулими роками? Будь ласка. У 2012 році перевищення собівартості продукції над чистим доходом підприємства складає 33,7%. У 2013 – 34%. У 2014 – 31%. У 2015, як вже було сказано, - 26,2%. Зменшення збитків - очевидне, чи не правда? Втім, воно спричинене не зростанням ефективності підприємства, а суттєвим підвищенням у 2015 році тарифів на комунальні послуги (водопостачання і водовідведення та вивіз і захоронення твердих побутових відходів).  Збиток підприємства  минулоріч на суму майже 345 тисяч гривень, стверджують депутати, спричинило збільшення витрат у порівнянні з позаминулим роком по використанню електроенергії – збиток  на 106 тис. грн. та  паливно –мастильних матеріалів – збиток на 200 тис. грн. Зарплата з єдиним соціальним внеском – збиток на 600 тис. грн.  В тому числі, збільшення витрат на адмінперсонал за минулий рік склало 43 тисячі гривень – це індексація зарплатні за 2015 рік. Якби не було цієї індексації (при збитковості підприємства!) – підприємство не було би збитковим, кажуть депутати. Посудіть самі. Чисельність штату – 69 працівників, адмінперсонал – 13 працівників, і витрати по адмінперсоналу – збільшення на 45 тисяч гривень в порівнянні з позаминулим 2014 роком.

   Стосовно того, що підприємство постійно фігурує тим, що збільшуються ціни на електроенергію – тому й збільшуються витрати підприємства, то це насправді  не є причиною збільшення  витрат підприємства, переконані ті депутати, які ознайомлені з усіма фінансово-господарськими розрахунками підприємства.  У збитки закладено не тільки збільшення ціни на електроенергію , а  й, у значній мірі,  НЕРАЦІОНАЛЬНЕ її використання .

   При однаковому наданні послуг по водопостачанню, майже при одному й тому ж видобутку  і відпуску води, спостерігається помітна строкатість використання електроенергії  за останні роки.

   Ось, до прикладу і для  порівняння – основні цифри по кількості використання електроенергії  при наданні послуг з водопостачання - видобутку води.

У 2015 році – використано електроенергії  883,9 тис. кВт.
У 2014 році – 1 млн. 007,7 кВт.
У 2013 році – 1 млн.  159,4 кВт.

    І це - при тому, що використання електроенергії  відбувалося у різні періоди доби  і оцінювалося по різних тарифах. Наприклад, нічний тариф складає на 1 січня 2016 року за 1 кВт електроенергії 38,02 коп., використання електроенергії у час пік складає 2 грн.74 коп., вдень – 1грн. 55 коп.

   Тож , безумовно, очевидна безгосподарність  керівників у минулі роки – по видобутку води у різний період доби і за різними тарифними розцінками за використання  електроенергії. Й очевидним є те, що якби підприємство  хотіло зекономити по використанню витрат на електроенергію, то видобуток води проводився б більше в періоди, коли тариф на електроенергію – здешевлений. І це можливо робити, стверджують депутати.  Наприклад, коли підприємство «захотіло» зекономити, то там знайшли засоби і методи.  Порівнюємо у цифрах. За 2013 рік у час пік використання електроенергії  склало 80 тис. 631 кВт. У 2015 році – 12 тис. 832 кВт. На 68 тисяч  кВт енерговитрати зменшили - за рахунок видобутку води у нічний час. Якби у 2015 році підприємство використало  електроенергії стільки ж, скільки у 2013,  у час пік, в порівнянні з видобутком води у нічний час, то мало би іще більші збитки – на 160 тисяч гривень .

   Подібна ситуація, констатують депутати, і з використанням  паливно-мастильних матеріалів.  Якби використали на підприємстві паливно-мастильних матеріалів стільки ж, скільки у 2013 році (найгірші показники діяльності підприємства саме цього року), то збитки склали б ще на 200 тисяч гривень більше. І , збитки комунального підприємства у 2015 році , при «діяльності», як у 2013 році, лише по оцих двох показниках (використання електроенергії та паливно-мастильних матеріалів) збільшилися б на 360 тисяч гривень, і склали б 705 тисяч гривень. Благо, що цього не сталося. Підприємство, кажуть депутати, змінило підхід до методів своєї діяльності в плані економії коштів, втім, резерви для зменшення витрат у підприємства є.  Усі  проблеми  підприємства і шляхи їх вирішення  - депутатам і керівництву міської ради відомі, водночас, пропозиції  керівників і депутатів та розумні підказки керівництво КП враховує. Звіт керівника сесія заслухала й із відповідними рекомендаціями одноголосно затвердила.

   Попри все, питання щодо затвердження  Програми фінансової  підтримки комунального підприємства «Городоккомунсервіс» на 2016 - 2018 роки, як кажуть депутати, не вивчене. Воно не було представлене апаратом міської ради і керівником КП до розгляду на комісії з житлово-комунальних питань.  На сесії  дана Програма також не була представлена, як слід. Не сказано чітко, які кошти і на які витрати закладаються чи будуть закладатися з часом під дану програму до міського бюджету і до програми розвитку міста на цей і на наступні роки.

   Хоча депутати своїми голосами підтримали прийняття даної програми на засіданні сесії, розуміючи, що підприємство потребує підтримки коштами з міського бюджету, але, як каже голова комісії з житлово-комунальних питань у Городоцькій міській раді Олександр Шоловей, дана програма, якщо вона має ефективно діяти кілька років у плані розвитку міського комунального підприємства – і на благо громади міста,  має  спочатку бути детально розроблена і широко представлена на вивчення усьому депутатському корпусу - і громадськості. «Кота в мішку» прийняти легше всього, а чи потрібен він громаді? – це питання залишається відкритим.   Бо громада очікує від міської ради як засновника  і від керівництва комунального підприємства реального покращення діяльності  КП «Городокккомунсервіс», від роботи якого залежить  якість життя та добробут городоцьких людей.  І знищення  підприємства бездумними діями міської влади чи керівництвом підприємства призведе лише до одного – до знищення  людської довіри  до нової команди, яка прийшла в міську раду працювати, обіцяючи людям зміни і покращення. Тож працювати спільно є над чим.

Переглядів: 574 | Додав: Gorycvit | Рейтинг: 5.0/2
Всього коментарів: 7
0
7  
Панове, у Городку хлорували воду. Чи можете ви пояснити , для чого, де саме проводилося хлорування і що хлорували, бо очисні споруди не працюють давно, а  тільки там дозволяється хлорування, до того ж воду місто - центральна і більша його частина - забирає з артезіанської скважини, а не з річки? Дякую.

0
6  
Так міська рада і працює на своїх! На якійсь сесії більшість конкретна продала землю за копійки Хоптинцю. Недавно на виконкомі нарешті дали офіційно дозвіл Ткачуку на палатку на новому пляжі, яку громада закривала і не могла закрити, ібо вона  незаконно працює три чи чотири роки без всяких дозволів  до ранку і споює молодь (можна провірити рішення виконкому попереднього скликання, що там дозволів не було). Свої прийшли - дозвіл дали. Тому ж Ткачуку дав виконком на роботу його нового бару, тому, що відкрився і працював без пооджень з міською радою на молочному,  після 24.00,  хоч рішення по місту  для всіх палаток, кафе і барів  - до 24.00 працювати. А Матвєйцеві сиплять щебенем вулички до себе додому, бо погано на джипах їздити і по вуличках своїх виборчих округах, хоча посипані вулички не входять в план міськради по ремонту вулиць на цей рік і щебінь та техніка оплачуються не з кишені Матвейцевих, а з кишені народного депутата і міста. Черга за Баском. Чи погано царю служить чи черга не дійшла)))

0
5  
Нащо їм попередники? В них тепер свої спеціалісти і радники. Баско, Ткачук, Матвєйцев.

0
4  
Якщо по питаню хто кого, то я думаю так. Спочатку міська рада покінчить з комунальним. А потім люди покінчать з міською радою. І тоді вже нарешті в Городку буде порядок. biggrin

0
3  
Ну тріпається. Ну ще трохи потріпається. Таж дальше ж не дадуть! А з чого будуть дерти і рвати? Там свій має бути. І ділитись. І слухняний. І родич. І ще багато чого, що підходить меру і його каманді. Хай Хоптинця і Парамея верне. Це "підходящі" люди в каманді. biggrin

0
2  
Видно ,що Гурний працює в правильному напрямку.Але все це не завдяки допомозі міської ради,яка поставила на підприємство смотрящого   медведя,а колективу думку хтось питав?

0
1  
Хто кого вгробить чи хто кого виведе в люди????

Имя *:
Код *:
Меню сайту
Погода
Останні коментарі
Вже в Городку все "по согласію". Тепер те саме з селами буде, що приєднуються. Царство Небесне і Амінь.

А чого з-під палки? вася пропонує йти під нього - село не дуже хоче і не йде. Чісто по согласію biggrin

Так і має бути. В Європі ніякого обєднання "з під палки" немає і не було - то процес історичний і  не одного десятиліття. А в нас - якийсь
дебіль вирішив, що обєднаємо громади - заживемо по-європейськи, і
впірьод з барабанамі....

Новини партнерів
Пошук
Статистика

Онлайн всього: 2
Гостей: 2
Користувачів: 0