25. 06. 2016 р. - Городоцька об’єднана територіальна громада: бути чи не бути? - 25 Червня 2016 - Городок-live
Пн, 05.12.2016, 14:34
Вітаю Вас Гість | RSS

ГОРОДОК-LIVE

Головна » 2016 » Червень » 25 » 25. 06. 2016 р. - Городоцька об’єднана територіальна громада: бути чи не бути?
15:54
25. 06. 2016 р. - Городоцька об’єднана територіальна громада: бути чи не бути?

Минулого року, як усі пам’ятаємо, у районі, як і в країні, багато говорилося про впровадження в дію адміністративно-територіальної реформи, про об’єднання громад, відтак, про  їх перспективний розвиток у одній потужній громаді, про  Сатанів, який сформувався в об’єднану громад, і про Городок, який хотів створити таку громаду і якому на часі уже б треба було сформувати подібну об’єднану громадську спільноту. 

Цьогоріч про це, чомусь, замовкли усі.   Чи то адміністративно-територіальна реформа призупинилася? Чи громади вирішили, що залишиться все, як було,  й «пальцем не порухають», щоб об’єднуватися, планувати свій розвиток – і розвиватися? Чи є ще якісь причини того, що все, що стосується руху громад до європейського рівня розвитку, на Городоччині застопорилося? Про це й вирішили дізнатися – як із державних та регіональних ЗМІ, так і у районної влади та  у органів місцевого самоврядування.

Насамперед, переконуємося в тому, що адміністративно-територіальна реформа, що розпочалася в Україні, аж ніяк не призупинилася – діє і далі, як стверджують в один голос усі загальнодержавні ЗМІ. Й виконавча гілка влади в Україні й досі зацікавлена в тому, щоб успішно завершити дану реформу, що є перспективою для України та й вимогою Європейського Союзу, куди хочемо – і йдемо.

 І кожен факт бездіяльності, саботування реформи місцевого самоврядування, особливо з боку представників виконавчої влади, не залишається поза увагою вищої державної влади, - переконує громадськість країни перший заступник Міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України  В’ячеслав Негода. Як каже провладець, «обов’язком обласних та районних державних адміністрацій є донесення до населення, посадовців органів місцевого самоврядування та депутатів місцевих рад повної, всебічної інформації про офіційну політику Уряду, зокрема, і щодо децентралізації, переваг формування спроможних громад. Держадміністрації повинні спільно з жителями сіл, селищ, міст визначити перспективні плани майбутніх громад, надати допомогу в обрахуванні фінансової, економічної спроможності і стратегії розвитку кожної майбутньої об’єднаної громади, надавати їм всебічну підтримку. Представники місцевих державних адміністрацій мають щодня працювати з населенням та органами місцевого самоврядування, роз’яснюючи їм переваги децентралізації, добровільного об’єднання громад. Дуже помітно, де адміністрації відповідально і професійно виконують свої обов’язки – зустрічаються з жителями, проводять громадські обговорення, навчання для представників органів місцевого самоврядування, сприяють у проведенні необхідних формальних процедур об’єднання громад – там є розуміння населення суті реформи, і люди охоче йдуть на зустріч якісним змінам. Так само помітно, коли місцеві органи виконавчої влади або відсторонилися від цих питань, або відверто саботують, розповідаючи людям різні міфи про реформу», - каже перший заступник Міністра. Він також вважає неприпустимим будь-який тиск на громади як щодо стримування процесу об’єднання, так і щодо змушування до об’єднання: «Кожен факт бездіяльності, саботування реформи чи тиску з боку державних органів, якщо нам про це стане відомо, не залишається поза увагою. Якщо такі факти справді матимуть місце, реакція буде миттєвою, і хтось може поплатитися посадою. Такі прецеденти є. Тому нам важливо завжди мати зворотний зв’язок з громадянами, із засобами масової інформації, щоб знати про такі випадки».

В тому, що адмінреформа в Україні діє, маємо на часі очевидне і вагоме підтвердження. Для тих громад, які до 1 січня цього року оформилися в об’єднані територіальні громади, та й для багатьох активних громад, які не встигли цього зробити, з початку цього року реформа уже дає свої плоди.

22 об’єднані громади готові розпочати реалізацію 111 проектів з розбудови інфраструктури за фінансової підтримки держави і використати вже більше 50 % інфраструктурної субвенції від держави. Комісія при Мінрегіоні уже розглядає 143 заявки від об’єднаних громад на інфраструктурні проекти, які будуть реалізовані за рахунок державної субвенції. Загальна сума реалізації цих проектів становить більше 100 млн. грн. Про це повідомляє директор Департаменту з питань місцевого самоврядування та територіальної організації влади Мінрегіону Сергій Шаршов . За його інформацією, загалом до Мінрегіону надійшло вже 539 проектних заявок від 105 об’єднаних громад. Загальна сума реалізації цих проектів складає близько 530 млн грн (~53 % загального розміру субвенції). На цей час комісією вже погоджено 385 проектних заявок більше ніж на 416 млн грн (41,6 %). 11 заявок відправлено на доопрацювання. Найкраща ситуація у Вінницькій (подано заявок на 100 % передбаченої суми субвенції), Закарпатській (100 %), Миколаївській (100 %), Сумській (99,9 %), Луганській (98,7 %), Дніпропетровській (92,2 %), Херсонській (82,7 %) та Чернівецькій (76,4 %) областях. Жодної заявки не подали об’єднані громади Київської та Рівненської областей. Від громад Івано-Франківській області надійшло заявок лише на 16,6 % передбаченої суми субвенції. Тож  об’єднані громади вже можуть починати реалізацію інфраструктурних проектів за підтримки держави, бо у 2016 році з Державного бюджету об’єднаним територіальним громадам на розвиток інфраструктури передбачено   субвенцію у розмірі 1 млрд. грн. Кошти субвенції розподілятимуться між 159 об’єднаними громадами за чіткою формулою: в залежності від кількості сільського населення і площі громади. Це від 960 тис. грн. для найменшої об’єднаної громади до 23 млн. грн. — для найбільшої.

Отож, з державою, як самі переконуємося, у питанні продовження реформи все ніби нормально – тільки б у громад було бажання та  намір працювати і освоювати державні кошти собі на благо.

А що ж тоді місцева влада? Що скажуть представники районної влади з приводу продовження адміністративно-територіальної реформи на Городоччині? Чи робиться зараз щось в цьому напрямку?

Як нам повідомили у Городоцькій райдержадміністрації,  Закон України «Про добровільне обєднання громадян», який є базовою основою для об’єднання громад, «регулює відносини, що виникають у процесі  добровільного об’єднання територіальних громад сіл, селищ, міст» і «суб’єктами добровільного об’єднання територіальних громад є суміжні територіальні громади сіл, селищ, міст» .

Стаття 5 даного  закону, як було наголошено, гласить, що ініціаторами добровільного об’єднання територіальних громад є «сільський, селищний, міський голова; не менш третини депутатів від загального складу сільської, селищної, міської ради;члени територіальної громади в порядку місцевої ініціативи; органи самоорганізації населення відповідної території».  Й відповідно до статті 6 закону, лідер територіальної громади, тобто «сільський, селищний, міський голова після прийняття відповідною радою рішення про надання згоди на добровільне об’єднання  територіальних громад надсилає пропозицію про таке об’єднання сільському, селищному, міському голові суміжної територіальної громади» (п.1), а той, в свою чергу, «забезпечує  вивчення пропозиції щодо добровільного  об’єднання територіальних громад та її громадське обговорення (протягом 30 днів з дня надходження пропозиції)  і після обговорення пропозиція подається до відповідної ради на наступну сесію для прийняття рішення про надання згоди на добровільне  об’єднання територіальних громад та делегування представника або представників до спільної робочої групи або про відмову в наданні згоди».

Врешті, як стверджують у Городоцькій РДА, вся процедура, що покладалася на виконавчу гілку влади, тобто на Городоцьку  райдержадміністрацію, в рамках її повноважень, а це: ознайомлення із Законом України «Про добровільне об’єднання громадян» як громадськості, так і  керівників органів місцевого самоврядування, координування усіх дій щодо процесу проходження адмінреформи в районі,  консультаційна та правова підтримка у створенні об’єднаних громад та у розробці перспективних планів розвитку громад тощо, - на законодавчому рівні пройдена ще минулого року.

У результаті, на базі Городоцького району уже створена  Сатанівська об’єднана територіальна громада. Водночас, як нагадують у Городоцькій райдержадміністрації, майже уся процедура щодо формування Городоцької об’єднаної територіальної громади також пройдена - більшість депутатського корпусу минулої каденції Городоцької міської ради  прийняла рішення Городоцької міської ради щодо створення на базі Городоцької міської ради  Городоцької об’єднаної територіальної громади. Рішення №1, прийняте на 53 сесії Городоцької міської ради 6 скликання 30 квітня 2015 року,   було підписано колишнім міським головою Володимиром Поворозником і розіслано як запрошення чи то ініціатива - до формування Городоцької об’єднаної територіальної громади на базі Городоцької міської ради - УСІМ СІЛЬСЬКИМ РАДАМ ГОРОДОЧЧИНИ.  Окремі сільські ради, наприклад, Бедриковецька, Новосвітська, Кузьминська, Радковицька,  можливо, на часі – уже й інші, в свою чергу, на сесіях сільських рад теж прийняли відповідні рішення – про створення на базі Городоцької міської ради Городоцької об’єднаної територіальної громади. Копії рішень, як кажуть у Городоцькій РДА, були направлені у Городоцьку міську раду, яка, на той час, оголосила про громадські обговорення з цього питання та почала займатися формуванням спільної з адміністрацією робочої групи по створенню на базі Городоцької міської ради Городоцької об’єднаної територіальної громади. Втім, на цьому, врешті, й усе…  Відбулися чергові вибори до органів місцевого самоврядування – відбулися зміни у керівництвах місцевими  радами та у складах депутатських корпусів місцевих рад - процес утворення Городоцької об’єднаної територіальної громади  з початку цього року призупинився.

Тож, може, вже й не потрібно громадам об’єднуватися, створювати сильніші, і територіально, і економічно, громади, писати проекти та залучати кошти – і чим більше – у інфраструктуру громад з державного та обласного бюджетів, з чималих коштів, які закладає і пропонує на розвиток  місцевих громад Євросоюз? Можливо, громадам міста і району не потрібні державні кошти, бо нема потреби? Що на часі із процедурою створення Городоцької об’єднаної територіальної громади? Чи  цей процес наново  потрібно розпочинати, чи продовжувати?

Як наголошують у Городоцькій міській раді, наявність існуючої інфраструктури, залізничного сполучення, вигідного географічного положення, промислового потенціалу, трудових ресурсів дає підстави вважати, що  місто Городок повністю відповідає усім критеріям та  методичним  рекомендаціям  і має значні  переваги у  визначенні і бути центром об'єднаної громади.

Тож виконком міської ради, керуючись ст. 6 Закону  України "Про місцеве самоврядування в Україні", Законом  України "Про об'єднання  територіальних громад" рішенням від 29.04. 2015 року вирішив підтримати пропозицію міського голови  Поворозника Володимира Васильовича щодо ініціювання добровільного об'єднання територіальних громад в єдину  об'єднану Городоцьку міську  територіальну громаду.

На 53 сесії міської ради VІ скликання від 30 квітня 2015 року з метою соціально – економічного розвитку та підвищення якості та доступності надання  публічних послуг, міська рада вирішила ініціювати процедуру добровільного об'єднання  територіальних громад. Адміністративним центром  об'єднаної  територіальної громади визначити м. Городок, а її назву – «Городоцька міська територіальна громада».

І зараз Городоцька міська рада вважає, що розвиток територіальної громади може відбуватися - при об’єднанні територіальних громад в одну дієву та сильну громаду. Вивчаючи досвід об’єднання територіальних громад, міська рада наразі розробляє концепцію Городоцької об’єднаної територіальної громади. Тож питання створення об’єднаної територіальної громади в першочергових завданнях міської ради.

Переглядів: 370 | Додав: Gorycvit | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 8
0
8  
Сьогодні вибори нинішньому меру не потрібні, тому він і заморозив обєднання громади. А доручив готувати  так звану "концепцію" гуманітарному заступнику, який у цих справах, як баран у біблії і тому то ніякої громади у цьому році створено не буде. Жодного разу  "концепція" не розглядалася ні на виконкому ні на сесії від часу  обрання ЦАРЯ. ЗБИРАЄТЬСЯ ЦАРЮВАТИ ЧИ ТО ЧАРКУВАТИ  ЦІЛИХ ДЕСЯТЬ РОКІВ !!!

0
7  
Роздають тим, хто знає де лежать і звідки можна куском з горла вирвати. А в нас  це знають парамейчик і підлісний. Побачим які інвестиції і які проекти вони залучать в місто з тих місць куди їздять. Бо їздити щоб  дбати про свої бізнеси, віддихати  і пити - це одне А результати тих поїздок - це інше.

0
6  
А що там в Польші легко гроші всім роздають???

0
5  
Не у  франції,  а у польші, Вимальовується перспектива зрубати по легкому бабла.  Не дарма за підлісним слідує парамейчик з задорожним. Це прояснює все.

0
4  
Сьгодні в Сатанівській об'єднаній територіальній громаді вже вибирають старост, а городоцький голова у відпустці у Франції. Відпочиває по-європейськи, ще б працював так. Не буде Городоцької громади з таким "головою".

0
3  
Створити  має влада. А влада то район, місто, села - голови . От їх і питай, чи буде чи ні. Чи треба їм е чи не треба.

0
2  
Нічого не розумію!! То буде створюватись одна громада чи не буде??? І хто  її має створити???

0
1  
Досить займатися популізмом і самовихвалянням!  Створюй громаду і працюй. правда красти  міські кошти буде набагато важче.

Имя *:
Код *:
Меню сайту
Погода
Останні коментарі
 Дивіться запис засідання 9 сесії Городоцької міської ради  у розділі "Відео".

Геологія - сильна наука, але вона не для простолюду. А тролити можна і святого Петра.

Дощі пішли і колектори наповнились...

Новини партнерів
Пошук
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0