Україна зробила все, щоб відновити співпрацю з МВФ, а основне «домашнє завдання» - активізація боротьби з корупцією – влада виконала, все-таки погодившись з веденням процедури електронного декларування доходів та витрат чиновників. І зараз ця процедура на стадії технічного провадження, тобто буде запроваджено систему, при якій усі державні службовці, посадові особи місцевого самоврядування будуть заповнювати свої доходи та витрати на спеціалізованому сайті, а дані будуть надсилатися до Національного агентства з питань запобігання корупції, де спеціальна програма в автоматичному режимі просканує декларації чиновників на відповідність їх доходів здійсненим витратам та знову ж таки автоматично відбере декларації для проведення перевірки, а в разі виявлених порушень слідчі будуть притягувати таких порушників до адміністративної та кримінальної відповідальності.
На думку експертів (В. Карасьова, директора Інституту глобальних стратегій, А. Золотарьова, керівника аналітичного центру «Третій сектор»), електронне декларування повинно змінити ситуацію. В електронному вигляді важко буде сховати реальні доходи і витрати свої та родичів. Це крок до того, щоб зробити більш прозорим рух грошей в політиці, їх буде легше відслідковувати. Таке декларування буде цікаве не тільки для податкової служби, а й для Антикорупційного бюро, Агентству по відслідковуванню активів, Державному бюро розслідувань, яке повинно бути створено найближчим часом. Буде створено цілий комплекс заходів, який, надіємося, демотивує участь в політиці заради грошей. Тим більше, що в Україні політика являється різновидністю бізнесу з рентабельністю 1000%. У владу йдуть не реалізовувати національні програми та ідеї, а заробляти гроші.
А тому, ми складаємо рейтинги заможності чиновників Хмельницької області, після чиновників обласного масштабу. Черга дійшла і до влади у районах - вивчаємо прозорість та відкритість по відношенню до простих громадян, аналізуючи їхні декларації про майно, доходи, витрати і зобов’язання фінансового характеру за 2014 та 2015 роки.
Тепер дійшла черга і до Городоцького району. Отже, для складання рейтингу ми використали статистичні дані виключно з офіційних веб-сайтів Городоцької райдержадміністрації, Городоцької районної ради та Городоцької міської ради.
Слід зауважити, що для оцінки доходу використано сукупний дохід сім’ї, який офіційно задекларований, тобто усі джерела легальних надходжень грошових коштів на особисті рахунки самого чиновника та членів його сім’ї, будь – то заробітна плата, дивіденди від корпоративної участі у підприємствах, проценти від банківських вкладів, доходів від продажу рухомого та нерухомого майна, доходів від провадження підприємницької діяльності, доходів від оренди майна (комерційної нерухомості, земельних ділянок сільськогосподарського призначення), інших видів доходів: пенсій, соціальних допомог, державних субсидій, дарунків, призів та виграшів.
Для уникнення непорозумінь та різного роду спекуляцій із сторони різних політичних сил, особливо тих, які делегували у владу так званих обранців народу, пояснюємо, що дохід від підприємницької діяльності оцінюється згідно з даними самих посадовців, які ще недавно займалися бізнесом, та й, що гріха таїти, продовжують ним займатися не тільки в позаробочий, а і робочий час (але ця тема для окремого журналістського розслідування), а також членів їх сімей. Оцінити рівень прибутку бізнесу виходячи з суми отриманих доходів досить важко, особливо, враховуючи те, що навіть за розрахунками Міністерства економіки, рівень тіньової економіки в Україні у 2015 році складає близько 40% від офіційного валового внутрішнього продукту (ВВП). А тому, в разі виникнення запитань, просимо посадовців, які задекларували свої доходи, надавати автору публікації розрахунки рентабельності власного бізнесу, тобто отриманого чистого прибутку, так як у різних сферах підприємницької діяльності (будь-то ведення фермерського господарства, оптова та роздрібна торгівля непродовольчими товарами, землевпорядні та геодезичні роботи, банківська діяльність, телекомунікаційні послуги), він різний, коливаючись від 20% у сільськогосподарському товарному виробництві до 100% у сфері землевпорядних робіт.
Городоцька районна державна адміністрація
|
Кропивницький В.В., голова адміністрації
|
Зборовський С.А., перший заступник голови
|
Бабин В.П., заступник голови
|
Попадин Н.В., керівник апарату
|
2015
|
49596 грн.
|
119394 грн.
|
97080 грн.
|
205430 грн.
|
2014
|
24000 грн.
|
89399 грн.
|
86548 грн.
|
182181 грн.
|
Городоцька районна рада
|
Зелінська О.П., голова районної ради
|
Райтаровський Р.Б., заступник голови районної ради
|
2015
|
63170 грн.
|
135228 грн.
|
2014
|
дані відсутні
|
дані відсутні
|
Городоцька міська рада
|
Підлісний В.В., міський голова
|
Гріх О.І., секретар міської ради
|
Літвінчук С.М., заступник міського голови
|
Матвєйцева О.Т., заступник міського голови
|
2015
|
964442 грн.
|
130729 грн.
|
144469 грн.
|
1464029 грн.
|
2014
|
537685 грн.
|
180564 грн.
|
73124 грн.
|
934791 грн.
|
Доходи державних службовців в порядку зростання.
Отже, незаперечними лідерами нашого рейтингу, якщо взяти отримані доходи керівництвом окремих структур влади є Городоцька міська рада. Їх сукупний дохід разом з членами сімей становить за 2014 рік 1.726.164,00 гривні, а за 2015 рік склав 2.703.669,00 гривень. Найбіднішими виявилися чиновники районної ради - їх сукупний дохід за 2015 рік складає лише 198.398,00 гривень а за 2014 рік не має можливості висвітлити, оскільки свої декларації, чомусь посадовці районної ради не оприлюднили. У золотій середині опинилися керівники районної адміністрації - їх дохід за 2014 рік склав 382.128,00 гривень, а у 2015 році – 471.500,00 гривень.
Якщо взяти кожного слугу народу зокрема, то першість отримує Матвєйцева Олена Тадеушівна, яка працює заступником Городоцького міського голови - її сімейний сукупний дохід за 2014 рік складає 934.791,00 гривень, а в 2015 році 1.464.029,00 гривень. Родина Матвєйцевих володіє, або користується 9 одиницями транспорту, з них - 5 легкових та 4 вантажних автомобілі, у 2015 році поклали та зберігають кошти у банках та інших фінансових установах у розмірі 262.652,00 гривні. Як у 2014 так і у 2015 році Матвєйцеві володіють (або орендують) двома земельними ділянками площею 900 та 2661 кв.м. Також вони володіють об’єктами нерухомості площею 62,2 кв.м., 20,3 кв.м., 12,7 кв.м., 1,3 кв.м., 340 кв.м., 94 кв.м., 977,4 кв.м. Як у 2014 так і у 2015 році вони володіють житловим будинком площею 179,4 кв.м. та гаражем площею 24,8 кв.м.
Друге почесне місце у нашому рейтингу отримав міський голова міста Городок Підлісний Василь Васильович. Його сукупний сімейний дохід у 2014 рік склав 537.685,00 гривень, а у 2015 році 964.442,00 гривні. Якщо у 2014 році родина Підлісних володіла, або користувалася 4 одиницями транспорту, з них - 2 легкових та 1 вантажний автомобіль, 1 причіп легковий, то у 2015 року - вже 3 одиницями транспортних засобів: 1 легковий, 1 вантажний автомобіль та 1 причіп легковий, один транспортний засіб, скоріш за все, продано.
У 2014 році сім’я міського голови володіла (або орендувала) шість земельних ділянок площею 200 кв.м, 1000 кв.м, 1568 кв.м, 15000 кв.м, 20000 кв.м, 20000 кв.м. У 2015 році знову ж таки у власності або оренді - шість земельних ділянок площею 200 кв.м, 10000 кв.м, 10000 кв.м, 15000 кв.м, 20000 кв.м, 20000 кв.м. Очевидно що кількість земельних ділянок - та ж, але збільшилася площа. В 2014 році міському голові належало нерухоме майно (комерційна нерухомість) площею 129,4 кв.м та 213,7 кв.м., але у 2015 році такого майна у власності посадовця уже немає. У 2015 році міський голова отримав дохід від продажу майна в розмірі 210.000,00 гривень - тобто комерційну нерухомість, якою володів у попередньому році, продав за кругленьку суму. У спільній власності сім’ї знаходиться житловий будинок площею 249,5 кв.м. та у кожного у власності по 2/5 частини квартира площею 58,3 кв.м.
Почесне третє місце зайняла Попадин Наталія Володимирівна, керівник апарату адміністрації: її сукупний сімейний дохід у 2014 рік склав 182.181,00 гривень, а у 2015 році – 205.430,00 гривень. Родина Попадинів володіє, або користується одним легковим автомобілем. Володіють (або орендують) чотирма земельними ділянками площею 1000 кв.м, 1706 кв.м, 20000 кв.м та 20000 кв.м. Також Попадини володіють нерухомим майном площею 70,9 кв.м. У власності їх знаходиться житловий будинок площею 285,5 кв.м. та гараж площею 27,5 кв.м.
Якщо визначати по номінаціях, то у номінації «Фермер року» першість тримають, крім названих керівників законодавчої та виконавчої гілок влади такі чиновники.
Площа земельних ділянок у власності або оренді сім’ї Гріх О.І., секретаря Городоцької міської ради - складає 68200 кв.м. Якщо у 2014 році Гріху О.О., чоловікові посадовця, належала одна земельна ділянка площею 27300 кв.м., то у 2015 році цій родині належало вже три земельних ділянки, площею 20000 кв.м. Самій Гріх О.І.- одна, а членам родини дві ділянки площею 27200 та 21000 кв.м., які займаються сільськогосподарським виробництвом. Причому посадовець Городоцької міської ради у 2015 році отримувала орендну плату від здачі майна в оренду в розмірі 4.871,00 гривні - скоріш за все, від того ж таки ведення фермерського господарства.
У сім’ї заступника голови адміністрації Бабина В.П. як у 2014 році, так і у 2015 році - три земельних ділянки площею 320 кв.м, 18400 кв.м та 20000 кв.м.
Як не дивно, у посадовців Городоцької районної ради у власності земельних ділянок немає.
У номінації «Акціонер року» перемога - у першого заступника голови адміністрації Зборовського С.А., який володіє корпоративними правами в розмірі 70.015,00 гривень.
У номінації «Транспортні пристрасті» переможців визначити важко, тому що це, в основному, вживані легкові, вантажні автомобілі десяти і більше років, але спробуємо.
Це - два позашляховики у власності обранців народу. Lexus RX-300, 2995 см.куб., 2000 р.в., який у 2015 році придбала секретар міської ради Гріх Олена Іванівна. Вартість такого вживаного апарату оцінюється у 10 – 12 тис. американських доларів та NISSAN Pathfinder 2500 см.куб., 2008 р.в., який знаходиться у власності або ж у оренді заступника Городоцького міського голови Матвєйцевої Олени Тадеушівни. Такий позашляховик навіть зараз оцінюється у 15 – 20 тис. доларів, не кажучи про новий, його вартіть - не менше 50 тисяч доларів.
Сім’я Літвінчука Сергія Михайловича, заступника Городоцького міського голови, володіє трьома автомобілями: це - раритетний АЗЛК – 412, 1480 см.куб., 1973 р.в., так званий «Москвич», легковик Renault Megane, 1461 см.куб. 2005 р.в. та авто легкове Volkswagen, 1781 см.куб., 1994 р.в. та з причіпом 1994 р.в.
Голова адміністрації Кропивницький В.В. експлуатує два легкові автомобілі. Це - престижний VOLKSWAGEN Passat B6, 2007 року випуску, 2000 куб.см., навіть тепер його вартість не менше 10-11 тис. доларів, та DAEWOO Lanos, 2005 року випуску, 1499 куб.см.
Перший заступник голови адміністрації Зборовський С.А. експлуатує також два автомобілі ЗАЗ-DAEWOO-T13110, 2004 року випуску, 1299 куб.см. і ЗАЗ-110557, 2004 року випуску, 1197 куб.см.
Голова районної ради Зелінська О.П. має у власності або ж в оренді легковий автомобіль CHEVROLET AVEO SF 484 2005 року випуску, об’єм двигуна - 1498 куб.см.
Заступник голови районної ради Райтаровський Р.Б. є власником транспортного засобу Viper zs 50.
У номінації «Банкір року» перемогла сім’я Матвєйцевої О.Т., яка працює заступником Городоцького міського голови. Сім’я її, якщо вірити поданій декларації, у 2015 році поклала та зберігає кошти у банках та інших фінансових установах у розмірі 262.652,00 гривні.
Інших ж обранці народу банківським установам не довіряють - у них кошти на банківських рахунках не більше 1000,00 гривень.
У номінації «Продаж року» переможцем визначено міського голову міста Городок Підлісного Василя Васильовича, який у 2015 році отримав дохід від продажу майна в розмірі 210.000,00 гривень (володів комерційною нерухомістю у центрі міста). Друге почесне місце у заступника Городоцького міського голови Літвінчука С.М., який в 2015 році продав майна на 76.200,00 грн.
Отжже, висновок: про реальні доходи не завжди каже дохід, який малюють в деклараціях, а те, якою власністю володіє той чи інший чиновник. Тому стає зрозумілим, чому народні депутати України так опиралися вимозі Євросоюзу та МВФ ввести електронне декларування та значно розширити перелік осіб, яких необхідно включати у декларацію, тобто не тільки членів сімей, які разом проживають, а й інших родичів, на яких можливо записати свій бізнес, щоб він не «мозолив» очі простим людям.
Центр протидії корупції та боротьби із організованою злочинністю.
|